Regulamin rekrutacji

Magda Majzner
Kategoria:

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-font-kerning:1.0pt; mso-ligatures:standardcontextual; mso-fareast-language:EN-US;}

Mysłakowice 05.01.2024r

 

 

 

  REGULAMIN REKRUTACJI  DZIECI

 

DO PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W MYSŁAKOWICACH

 

W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

 

 

 

Zasady prowadzenia postępowania rekrutacyjnego do przedszkola  na rok szkolny 2024/2025 zostały przygotowane w oparciu o:

 

¾     zapisy Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, ze zmianami) z dnia 18 maja 2021 r.

 

¾     Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2022 r. poz. 2431)

 

¾     Zarządzenia nr 0050.140.2023 WÓJTA GMINY MYSŁAKOWICE z dnia 15 grudnia2023 r.

 

w sprawie ustalenia terminów i harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym

 

i uzupełniającym do przedszkoli publicznych, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i klas pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2024/2025, dla których organem prowadzącym jest Gmina Mysłakowice.

 

  

 

I. Zasady ogólne

 

1.        W postępowaniu rekrutacyjnym na pierwszym etapie biorą udział dzieci które od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym   kończą  7 lat , zamieszkałe na terenie Gminy Mysłakowice .

 

2.        Rodzice/prawni opiekunowie/  zamieszkali poza Gminą Mysłakowice  mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka dopiero w postępowaniu uzupełniającym, które będzie prowadzane po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli przedszkole będzie dysponowało wolnymi  miejscami.

 

3.      Postępowanie rekrutacyjne do grup ogólnodostępnych przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola.

 

4.      Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest w terminach określonych w harmonogramie  rekrutacji, który stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 0050.140.2023  WÓJTA GMINY MYSŁAKOWICE z dnia 15 grudnia 2023 r. w sprawie ustalenia terminów i harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnymi uzupełniającym do przedszkoli publicznych, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i klas pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2024/2025, dla których organem prowadzącym jest Gmina Mysłakowice.

 

5.      Przydział dzieci do konkretnych oddziałów w przedszkolach nastąpi po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego. Organizacja grup przedszkolnych (jednorodnych wiekowo lub mieszanych) uzależniona jest od liczby i wieku dzieci kontynuujących edukację przedszkolną i przyjętych w rekrutacji do przedszkola.

 

6.      Kontynuacja edukacji przedszkolnej dzieci uczęszczających do przedszkola w roku  2024/2025.

 

Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkola,  składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym w przedszkolu, do którego uczęszcza dziecko  w terminie  do 26 stycznia 2024r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIEZŁOŻENIE DEKLARACJI O KONTYNUOWANIU WYCHOWANIA  PRZEDSZKOLNEGO  W  TERMINIE JEST RÓWNOZNACZNE Z  REZYGNACJĄ Z DALSZEGO POBYTU DZIECKA W  PRZEDSZKOLU !!!

 

 

 

II. Postępowanie rekrutacyjne do przedszkola 

 

1.        Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w przedszkolu prowadzi się na wniosek rodziców  /prawnych opiekunów dziecka.

 

2.        Rodzice/prawni opiekunowie mogą przesłać w wersji elektronicznej wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola,  lecz dokument ten musi być opatrzony podpisem elektronicznym lub drukują wypełniony wniosek i po podpisaniu, składają go w sekretariacie  przedszkola.

 

3.        Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie korzystają z komputera i Internetu, pobierają druk wniosku w  przedszkolu, wypełniają go odręcznie i po podpisaniu składają w sekretariacie przedszkola.

 

4.        Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają dokumenty/oświadczenie potwierdzające spełnianie kryteriów. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.       

 

5.        Wypełniony wniosek  podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie dziecka a w przypadku nieobecności jednego z rodziców, wymagany jest komentarz o niemożności złożenia podpisu przez drugiego rodzica. Podpisy złożone we wniosku są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym.

 

6.        Za sprawdzenie i  potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku odpowiedzialna jest komisja rekrutacyjna przedszkola.

 

7.        Wniosek rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola.

 

8.        Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać od rodziców/prawnych opiekunów przedstawienia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach (przewodniczący wyznacza termin przedstawienia dokumentów).

 

9.        W przypadku braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna, rozpatrując wniosek, nie uwzględnia kryterium, które nie zostało potwierdzone.

 

10.    Na podstawie spełnianych przez kandydata kryteriów kwalifikacyjnych komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć.

 

11.    W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria określone w ustawie o systemie oświaty tzw. kryteria ustawowe które mają  jednakową wartość :

 

 

 

L.P.

Kryteria postępowania na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego

Ilość punktów

1.               

Wielodzietność rodziny kandydata

1

2.               

Niepełnosprawność kandydata

1

3.               

Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata

1

4.               

Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

1

5.               

Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

1

6.               

Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie

1

7.               

Objęcie kandydata pieczą zastępczą

1

       

 

 

 

12.         W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania        rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie brane są pod uwagę kryteria samorządowe określone w uchwale nr LXXVII/486/23 Rady Gminy Mysłakowice w sprawie określenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkola.

 

13.    Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego, w formie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.

 

 

 

14.    Rodzice/prawni opiekunowie dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia składają pisemne potwierdzenie woli zapisu do przedszkola. 

 

15.    Komisja rekrutacyjna przyjmuje dziecko do przedszkola, jeżeli zostało zakwalifikowane  do przyjęcia i rodzice potwierdzili wolę zapisu,  podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola.

 

16.    Dyrektor przedszkola  informuje Wójta Gminy  o nieprzyjęciu do przedszkola, dziecka zamieszkałego na obszarze Gminy  Mysłakowice.

 

17.    Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które nie zostały przyjęte,  mogą wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do danego przedszkola  w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nie przyjętych oraz wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała :

 

  Depciuch Agata